יום שני, 20 בדצמבר 2010

למה כלבים מושכים את הרצועה?


כלבים, הם בעלי חיים סקרניים מטבעם. כאשר אנחנו יוצאים עם הכלב לטיול, הכלב לומד את סביבתו כדי לאסוף מקסימום מידע על המתרחש - מי היה באזור, מהיכן הגיע ולאן הלך. סקירת האזור זהו דחף טבעי המסיע לכלבים לשרוד בטבע. דחף זה נבלם כאשר מגבילים את הכלב ע"י קשירתו ברצועה. לכן מהר מאוד כלבים לומדים למשוך את הרצועה כדי שיוכלו לרחרח את עמודי החשמל, העצים, הגדרות או כל מה שנקלע בדרכם.
גורים אשר לא הורגלו להיות קשורים ברצועה, מנסים להתנגד לה ע"י נשיכתה או פשוט נשכבים על הארץ . כלבים בוגרים לאומת זאת חזקים יותר, לפעמים הם מושכים את בעליהם בצידה האחר של הרצועה חזק  כל כך עד שהטיולים עם הכלב הופכים לסיוט. קשה מאוד להשתלט על כלב מושך ולכן בעליהם של כלבים אלו ממעטים להוציא אותם לטיולים כדי להימנע ממלחמת המשיכות. העדר טיולים פעילות גופנית יגרום לכלב להיות משועמם עם המון אנרגיה. 
אז מה ניתן לעשות?
למדו את כלבכם לנוע צמוד לרגלכם השמאלית "רגלי". יש למקם את הכלב כ 20-30 ס"מ מרגלו השמאלית של הנוהג. בשלבים הראשונים עבודה על הפקודה "רגלי" מתבצעת עם רצועה קצרה וקולר חנק (יש להקפיד על שימוש נכון בקולר חנק, הרכבה שגויה של הקולר עלולה לגרום לסבל מיותר של הכלב). במידה והכלב מקדים, מאחר (משתרך מאחור) או מתרחק מהנוהג, יש לתת את הפקודה "רגלי" המלובה במשיכה קצרה וחזקה של הרצועה. הנוהג נע בקו ישר. מיקום נכון של הכלב ליד רגלו השמאלית של הנוהג תתוגמל ע"י חטיף או בצורה מילולית (כלב טוב!). כל ניסיון של הכלב לשנות מיקום תלווה במשיכה קצרה של הרצועה. קצב ההליכה של הנוהג משתנה מדי פעם ומלווה בפניות ימינה, שמאלה,  180 מעלות. לפני כל שינוי כיוון יש לחזור על הפקודה "רגלי" ולשבח את הכלב ע"י מתן צ'ופר + (כלב טוב!).
טעויות נפוצות של הנוהג:
משיכת הרצועה לפני מתן הפקודה "רגלי".
העדר קשר עין עם הכלב.
פניות חדות שינוי כיוון ללא הפקודה "רגלי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה